Άνοιξη
Άνοιξη.... Η φύση γέμισε χρώματα κι αρώματα!!!!
( 2η Ανάρτηση)
Η Άνοιξη μας δημιουργεί όμορφα συναισθήματα....
Ο ήλιος που ζεσταίνει την πλάση... Τα πουλιά που "τραγουδούν" την άνοιξη... Τα λουλούδια που ανθίζουν και αρώματα μας πλημμυρίζουν ....
Όλα αυτά μας βοήθησαν να σκαρφιστούμε ιδέες για παιχνίδια που θα μπορούσαμε να παίξουμε μέσα και έξω από την τάξη μας...
Ιδέες για παιχνίδια....
Παιχνίδι 1ο: Φυσάω με το καλαμάκι ώσπου να φτάσω στο δεντράκι!
Έχουμε φτιάξει ή χρησιμοποιούμε τα δέντρα των εποχών από τις παρακάτω εικόνες.
Έχουμε κόψει από απλό χαρτί φύλλα φθινοπωρινά, φύλλα όπως αυτά στο καλοκαιρινό δέντρο χιονάκια και λουλουδάκια όπως είναι στα αντίστοιχα δέντρα για την άνοιξη και τον χειμώνα.
Χωρίζουμε τα παιδιά σε 4 ομάδες... Ορίζουμε αφετηρία και τέρμα της διαδρομής... Στο τέρμα της διαδρομής τοποθετούμε τα δέντρα σε τέσσερα καρεκλάκια και ένα χαμηλό κουβαδάκι μπροστά από κάθε δέντρο πάνω στο καρεκλάκι. Δίνουμε στα παιδιά τις αντίστοιχες στοίβες με τα κομμένα χάρτινα φύλλα κι από ένα καλαμάκι (του καφέ) με μεγάλες τρύπες. Ζητάμε από τα παιδιά να φυσήξουν το καθένα το φύλλο του με το καλαμάκι ώστε να φτάσει στον τερματισμό όπου θα πρέπει ρουφώντας αυτή τη φορά να σηκώσουν το φύλλο ως το κουβαδάκι και να το αφήσουν μέσα. Ο παίκτης κάθε ομάδας όταν ολοκληρώνει τη διαδρομή του σηκώνει το χέρι και ξεκινά ο επόμενος. Όποια ομάδα βάλει πρώτη όλα της τα φύλλα μέσα στο κουβαδάκι της κερδίζει....
Παραλλαγή: Βάζουμε συγκεκριμένο χρόνο και όποια ομάδα έχει τα περισσότερα φύλλα στο κουβαδάκι με τη λήξη του χρόνου της κερδίζει.
Παιχνίδι 2ο: Κολλάω - ξεκολλάω μαθαίνω να μετράω !
Χρησιμοποιώντας τις παραπάνω εικόνες και πάλι αυτή τη φορά μπορούμε να πλαστικοποιήσουμε τα κομμένα φύλλα και λουλούδια καθώς και τα δέντρα... Τα μαζεύουμε όλα μαζί μπερδεμένα σε ένα κουτί Βάζοντας βέλκρο στο πίσω μέρος από τα φύλλα αλλά και πάνω στα δέντρα μπορούμε να κολλάμε και να ξεκολλάμε τα φύλλα και τα λουλούδια στα δέντρα ανάλογα με την εντολή. Πχ "Βάλε 5 φύλλα στο δέντρο του καλοκαιριού". Το παιδί θα πρέπει να βρει μέσα από το κουτί τα φύλλα του καλοκαιρινού δέντρου....Να μετρήσει και να πάρει το συγκεκριμένο αριθμό φύλλων και να τα τοποθετήσει στο σωστό δέντρο.
Για να δυσκολέψουμε το παιχνίδι μπορούμε να έχουμε όλα τα φύλλα στο ίδιο χρώμα και τα λουλούδια και τα χιόνια έτσι ώστε το παιδί να τα αναγνωρίσει από το σχήμα.
Παιχνίδι 3ο: Λουλουδάκια χρωματιστά στην ομάδα σας μπείτε σωστά!
Έχουμε μαζέψει φυσικά λουλούδια από τους κήπους μας και τα έχουμε φέρει στο σχολείο.
Μέσα σε ένα καλαθάκι τα έχουμε όλα μαζί. Τα παιδιά καλούνται να ξεχωρίσουν τα λουλούδια και να τα ομαδοποιήσουν με διάφορους τρόπους... Ανάλογα με το χρώμα, το μέγεθος, το είδος κλπ
Στη συνέχεια μαθαίνουμε τα ονόματα των λουλουδιών και τα μυρίζουμε ώστε να καταλάβουμε ότι κάθε λουλούδι εχει το δικό του άρωμα και είναι μοναδικό ακόμα και ανάμεσα στο ίδιο είδος... Πχ μυρίζει διαφορετικά το ροζ από το λευκό τριαντάφυλλο!
Μετά δένουμε τα μάτια κάθε παιδιού και κάποιο άλλο διαλέγει ένα λουλούδι χωρίς να πει ποιο είναι το δίνει στο παιδί με τα κλειστά μάτια και αυτό προσπαθεί από το σχήμα την υφή και το άρωμά του να το αναγνωρίσει. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι και το τελευταίο παιδί να καθίσει στην θέση αυτού με τα κλειστά μάτια.
Αυτά ήταν μερικά απο τα παιχνίδια που έχουμε παίξει στην τάξη μας!!!
Επειδή όμως εκτός από τα παιχνίδια αγαπάμε πολύ τους μύθους και τα παραμύθια.... Κάναμε την τάξη μας Παραμυθο-μυθοτάξη μα την αλήθεια!!!!
Διαβάσαμε την "Τοσοδούλα" που γεννήθηκε στο λουλουδάκι....
Είδαμε στο διαδίκτυο από τα ελληνικά παραμύθια στο Youtube το παραμύθι "Η πριγκίπισσα Άνοιξη" στον παρακάτω σύνδεσμο:
Και φυσικά διαπιστώσαμε ότι μοιάζει λίγο με τον μύθο της Περσεφόνης....
Θυμηθήκαμε λοιπόν το μύθο της Περσεφόνης και με αυτη την ευκαιρία περάσαμε στη Μυθολογία!!!
Μυθολογία και Άνοιξη....
Έκτος από τους Θεούς στη μυθολογία μας υπήρχαν και άλλες θεότητες που σχετίζονταν με διάφορα θέματα όπως οι εποχές... Τέτοιες θεότητες ήταν για παράδειγμα οι Χάριτες, οι Ώρες, κ. α.
Ένας πίνακας αναφοράς με θεότητες της Άνοιξης στην μυθολογία...
Είπαμε όμως και μύθους που σχετίζονται με τα λουλούδια... Προσαρμοσμένους λιγάκι ώστε να είναι κατάλληλοι για τα παιδιά και θα τους βρείτε στις εικόνες που δημιούργησα για ευκολία παρακάτω!
Κάναμε ερωτήσεις και παίξαμε παιχνίδι του τύπου " Μάντεψε για ποιο μύθο σου μιλώ"
Η Αγαπημένη μας ανθοστόλιστη εποχή επηρέασε και πολλούς καλλιτέχνες...
Ζωγράφους γλύπτες μουσικούς φωτογράφους και ηθοποιούς!!!
Είδαμε πανέμορφους πίνακες ζωγραφικής μιλήσαμε για τους ζωγράφους που τους έφτιαξαν...
Διαλέξαμε ο καθένας αυτόν που μας άρεσε περισσότερο και τον περιγράψαμε στους φίλους μας... Είπαμε για ποιο λόγο μας αρέσει και τι νιώθουμε όταν τον κοιτάζουμε....
Να λοιπόν οι υπέροχοι πίνακες που βγήκαν από το κουτί τέχνης που έχουμε στην τάξη μας!
Francisco Goya, «Οι Ανθοπώλες της άνοιξης», 1786
Πηγή: https://frapress.gr/2019/06/i-anoixi-tis-technis-mesa-apo-11-pinakes/
John Millais, «Άνοιξη (Ανθισμένες Μηλιές)», 1856-59
Vincent Van Gogh, «Ψάρεμα την Άνοιξη», 1887
Albert Lynch, «Η Επίσκεψη της Άνοιξης»
Πηγή: https://frapress.gr/2019/06/i-anoixi-tis-technis-mesa-apo-11-pinakes/
Από τους πίνακες ζωγραφικής περάσαμε στη μουσική και τα τραγούδια και μας άρεσε πολύ!!!
Ακούσαμε τις 4 εποχές του Βιβάλντι και ακούγοντας τον διαφορετικό ρυθμό κάθε μουσικού κομματιού προσπαθούσαμε να μαντέψουμε σε ποια εποχή ταιριάζει....
Μετά περάσαμε σε άλλα ακούσματα της πιο κοντινής σε εμάς εποχής και ακούσαμε τραγούδια που τα λόγια τους μας ταξιδεύουν στους μήνες της άνοιξης και μάλιστα κάποια μας άρεσαν τόσο που θέλαμε να τα χορέψουμε ακόμα κι αν δεν είναι χορευτικά!!! Εμείς ότι θέλουμε κάνουμε... Όπως νιώθουμε πράττουμε !!!!
Συναντήσαμε λοιπόν στο διαδίκτυο τον Παντελή Θαλασσινό
και μας τραγούδησε "Μάρτης - Μάρτης μίλησε" στον σύνδεσμο:
Συναντήσαμε στο διαδίκτυο τον Γρηγόρη Μπιθικώτση
και μας τραγούδησε "Απρίλη μου ξανθέ" στον σύνδεσμο:
Στη συνέχεια της ανάρτησης σας έχω μερικές ανοιξιάτικες φυτο-παροιμίες!!!
Ένα λουλουδάτο παιχνιδάκι μνήμης που έχω φτιάξει και μπορείτε να το παίξετε στον υπολογιστή..... στον παρακάτω σύνδεσμο:
Και κλείνοντας θα πω ξανά ότι η Άνοιξη είναι για όλους χαρά ακόμα και όταν όλα είναι στη ζωή μας δύσκολα...
Κάθε άνθρωπος κάθε αντικείμενο, κάθε λουλούδι έχει την μοναδικότητά του!
Μόνοι μας φτιάχνουμε την "Άνοιξη" και για εμάς και για τους γύρω μας αρκεί να δούμε και να χρησιμοποιήσουμε ανάλογα τις δυνατότητες και τις αδυναμίες μας!!!
Και δεν θα μπορούσα να παραλείψω την υπέροχη ιστορία του Ραγισμένου δοχείου...
Είδαμε το βίντεο στο διαδίκτυο με την εξαιρετική δουλειά (διασκευή της ιστορίας) από μαθητές στον σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=fnT7qEYgBgk
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου